Visielab doet mee aan Biotechdag!

Biotechdag

Ontdek de wereld van genetisch onderzoek, diagnostische tests, biomedische beeldvorming en de bestrijding van bacteriële en virale infecties.

De Universiteit Antwerpen staat bekend om haar biotechnologisch onderzoek, niet alleen binnen het VIB - Departement Moleculaire Genetica onder de leiding van prof. dr. Christine Van Broeckhoven, maar ook in het onderzoeksexcellentiecentrum VAXINFECTIO met het Laboratorium Medische Microbiologie onder de leiding van prof. dr. Herman Goossens . Dit wordt gecombineerd met onderzoek naar beeldvormingstechnieken binnen het Bio-Imaging Lab onder de leiding van prof. dr. Annemie Van Der Linden, waar nauw wordt samengewerkt met het Visielab onder leiding van prof. dr. Jan Sijbers, het Universitair Ziekenhuis en het Molecular Imaging Center Antwerp (MICA).

Via onder meer rondleidingen, posterpresentaties, documentaires, gesprekken met onderzoeksverpleegkundigen en demonstraties kunt u kennismaken met het onderzoek naar ziektes als dementie, Parkinson, epilepsie, Charcot-Marie-Tooth en met de rol van beeldvormingstechnieken bij het opsporen van deze ziektes. Daarnaast kunt u ook komen bekijken hoe een doktersvisite er in de toekomst zal uitzien.

Rondleidingen door de laboratoria zijn in beperkte groepen en starten op gezette tijden. U kunt zich ter plaatse inschrijven. Er is een beperkte capaciteit dus wees er op tijd bij!

Kom dus op 23 juni 2012 naar de Drie Eiken Campus van de Universiteit Antwerpen. Voor meer informatie surf je naar biotechdag.be.

Tot dan!